MUZYKA-POEZJA-TEATR-PLASTYKA-TANIEC

Niestety, nikt nie powie Ci czym jest FluxBB - musisz go poznać sam!

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2021-02-27 12:17:29

aktor
Użytkownik
Dołączył: 2021-01-13
Liczba postów: 27
WindowsChrome 88.0.4324.182

1972- PARADY wg J. Potockiego w reżyserii Władysława Pitaka

.
.

01.jpg

.
Rzeczenicka grupa teatralna SOCJODRAMA w latach 1970-1974 należała do grona najlepszych amatorskich zespołów województwa koszalińskiego.
.
10-sobowy zespół aktorski nowy sezon 1972/73 zainaugurował spektaklem w reżyserii Władysława Andrzej Pitaka pt." Parady" wg Jana Potockiego.
.
02.jpg

.
"Parady" powstały latem 1792 roku, kiedy Potocki był gościem na zamku w Łańcucie, w rezydencji swojej teściowej, księżnej marszałkowej Elżbiety z Czartoryskich Lubomirskiej.
.
Potocki Wyprzedził swoje czasy o dobre 100 lat; wyprzedził teatr absurdu i surrealizm w teatrze. To jeden z głównych walorów tego spektaklu - nie przedstawia konkretnej sytuacji, tylko mówi o tym, jacy jesteśmy, jak reagujemy, jak próbujemy nad sobą panować, a nie panujemy".
.
03.jpg

.
.
.

04.jpg

.

"Parady" składają się z sześciu miniscenek, jako partyturą dla bohaterów commedii dell'arte.

W każdej z nich postacie: Gil, Zerzabella, Leander, Kasander i Doktor popadają w komediowe tarapaty.
.
* "Zakochany Gil" -  farsa zabawna, lecz nie pozbawiona ironii,
* "Kalendarz starych mężów" rubaszny i frywolny żart,
* "Podróż do Indii" - demaskuje wyobrażenia mieszczucha o egzotycznych
     krajach,
* "Kasander aktorem" -  kpina z klasycznych konwencji teatralnych,
* "Kasander literatem" - rozprawą ze współczesnymi twórcami komedii.
* "Kasander demokratą" - ofiarą satyry Potockiego jest poczciwy sprzedawca serów, który postanowił zostać rewolucjonistą i bohaterem.

05.jpg

06.jpg

.
.

07.jpg



Dla wykonawców, stanowią wspaniałą okazję do zaprezentowania pełnej gamy środków aktorskich. Są jedynym w swoim rodzaju sprawdzianem kondycji, umiejętności improwizacji i współpracy między aktorami na scenie.


08.jpg


09.jpg

.
W rzeczenickim spektaklu (premiera 1972) udział wzięli:

Tatiana Pitak,
Danuta Wyrwicz,
Jacek Jacewicz,
Andrzej Michniewicz,
Władysław Pitak ,
Stanisław Wyrwicz,


10.jpg


Fotografie do tej galerii wykonał Tadeusz Wyrwicz.

11.jpg

.

12.jpg

.

13.jpg
.
.

14.jpg

.
15.jpg

.

pobrano ze strony:
http://www.pitak.fora.pl/imprezy-i-spot … ,1027.html

.

Wiadomość dodana po 01 min 49 s:
http://www.pitak.oxn.pl/viewtopic.php?id=34

Offline

#2 2022-07-21 09:57:37

Pitak
Administrator
Dołączył: 2020-05-04
Liczba postów: 210
WindowsChrome 103.0.5060.114

Odp: 1972- PARADY wg J. Potockiego w reżyserii Władysława Pitaka

.
Stanislawa Schreuder:
Piękne wspomnienia z czasów młodości, pozdrawiam serdecznie??

Władysław Pitak> Stanislawa Schreuder:
Dziękuję Stasiu za miłe słowa i pozdrowienia . "Parady" wg Jana Potockiego były moją pracą zaliczeniową na studiach teatralnych w Warszawie z trzech przedmiotów: scenografii u prof. Zenobiusza Strzeleckiego, reżyserii u prof. Zdzisława Dąbrowskiego i gestu scenicznego u prof. Wandy Szczuki. Z tych przedmiotów otrzymałem zaliczenie na pięć.Serdecznie pozdrawiam.

Stanislawa Schreuder >Władysław Pitak:
dziękuję bardzo za piękne informacje, gratuluję i pozdrawiam serdecznie Tanie i Ciebie

Bronisława Frey:
Było super. To było pięknie ale tylko dlatego, że miał nas kto poprowadzić pozdrawiam

Władysław Pitak> Bronisława Frey:
Dziękuję Broniu za komentarz. Mnie także było bardzo miło, bo byliście bardzo fajną grupą, która chętnie robiła odważne etiudy teatralne i dzięki Wam MzDK w Rzeczenicy był bardzo wysoko oceniany w województwie i w Polsce. Serdecznie pozdrawiam.
.

Offline

#3 2022-07-21 10:00:37

Pitak
Administrator
Dołączył: 2020-05-04
Liczba postów: 210
WindowsChrome 103.0.5060.114

Odp: 1972- PARADY wg J. Potockiego w reżyserii Władysława Pitaka

.
prof. Zdzisław Dąbrowski. Wybitny reżyser teatralny i radiowy, twórca ponad pół tysiąca słuchowisk.
Przez 40 lat mieszkał w Warszawie. Po latach wrócił do Białegostoku, na Bojary, gdzie się urodził i wychował.
W latach 1971-1974 był moim profesorem reżyserii na Studiach Teatralnych COMUK  w Warszawie .

https://www.youtube.com/watch?v=BHVpftmiZs8
.

Offline

#4 2022-07-21 10:04:32

Pitak
Administrator
Dołączył: 2020-05-04
Liczba postów: 210
WindowsChrome 103.0.5060.114

Odp: 1972- PARADY wg J. Potockiego w reżyserii Władysława Pitaka

.
Wanda Szczuka-Pawłowska

Wanda Szczuka-Pawłowska (ur. 28 stycznia 1926, zm. 2 listopada 2007[1]) – polska choreograf i pedagog.
Przez blisko 40 lat była profesorem i wykładowcą Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, uczyła historii obyczaju, historii tańca i muzyki. Wyróżniona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, za prace artystyczną i dydaktyczną.
Pochowana 9 listopada 2007 r. na Starych Powązkach w Warszawie (kw. 29-2-17)[2].

Teatr

21 maja 1946    Sielanka Program składany forma twórczości: ruch sceniczny   reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław   teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
13 maja 1947    Jak wam się podoba William Shakespeare forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Gall Iwo   teatr: Teatr Wybrzeże, Gdynia
23 lutego 1949    Pan Tadeusz Adam Mickiewicz forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław   teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
29 października 1949    Beniowski (III wersja) Juliusz Słowacki forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław   teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
29 października 1949    Beniowski (III wersja) Juliusz Słowacki forma twórczości: role   reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław   teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
4 grudnia 1949    Eugeniusz Oniegin (II wersja) Puszkin Aleksander forma twórczości: plastyka ruchu z Barbarą Wolską   reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław   teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
6 maja 1950    Lord Jim (III wersja) Conrad Joseph forma twórczości: plastyka ruchu z Barbarą Wolską   reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław   teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
12 listopada 1950    Rozkaz 269 Majakowski W., Kirsanow S. forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław   teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
5 grudnia 1951    Aktorzy w Elzynorze William Shakespeare forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław   teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
23 lutego 1952    Grzegorz Dyndała Molière forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: Berwińska Krystyna   teatr: Teatr Ziemi Opolskiej, Opole
22 lipca 1952    Polonez pana Bogusławskiego Program składany forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław   teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
31 grudnia 1952    Portrety i astronomia Morstin Ludwik Hieronim forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław   teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
24 maja 1953    Kopernik Broniewski W. i inni forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: Babel Irena   teatr: Teatr Poezji, Kraków
24 maja 1953    Kopernik Program składany/kabaretowy/rewiowy forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: Babel Irena   teatr: Teatr Poezji, Kraków
19 grudnia 1954    Hrabina Marica Emmerich Kálmán forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: Gall Iwo   teatr: Teatr Muzyczny Towarzystwa Przyjaciół Teatru Muzycznego, Kraków
25 czerwca 1955    Wielka wyprawa rycerza Kropelki, czyli czarodziejskie wrzeciono Stanisław Mioduszewski forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Berwińska Krystyna   teatr: Teatr „Kleks”, Warszawa
17 grudnia 1955    Opowieść zimowa William Shakespeare forma twórczości: gest   reżyseria: Gall Iwo   teatr: Teatr Młodego Widza, Kraków
16 lutego 1956    Igraszki trafu i miłości Pierre de Marivaux forma twórczości: gest   reżyseria: Horzyca Wilam   teatr: Teatr Młodego Widza, Kraków
27 lutego 1957    Owcze źródło Vega Lope de forma twórczości: choreografia   reżyseria: Berwińska Krystyna   teatr: Teatr Ziemi Mazowieckiej, Warszawa
24 kwietnia 1957    Bal złodziejaszków Jean Anouilh forma twórczości: choreografia   reżyseria: Gall Iwo   teatr: Teatr Powszechny im. Stanisławy Wysockiej (PPIE), Kraków
19 maja 1957    Gbury Goldoni Carlo forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Frycz Karol   teatr: Teatr im. Juliusza Słowackiego, Kraków
25 maja 1957    Druga pułapka miłości Pierre de Marivaux forma twórczości: choreografia   reżyseria: Bujański Jerzy Ronard   teatr: Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków
8 maja 1958    Bolero Marcin Bierżewicz forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Goliński Jerzy   teatr: Teatr im. Juliusza Słowackiego, Kraków
29 maja 1958    Popas króla jegomości Adam Grzymała-Siedlecki forma twórczości: choreografia   reżyseria: Fabisiak Kazimierz   teatr: Teatr im. Juliusza Słowackiego, Kraków
16 października 1958    Bal pożegnanych Peter Zvon forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Rakovsky Tibor   teatr: Teatr im. Juliusza Słowackiego, Kraków
20 listopada 1958    Romeo i Julia William Shakespeare forma twórczości: choreografia   reżyseria: Kilkowska Barbara   teatr: Teatr im. Adama Mickiewicza, Częstochowa
31 stycznia 1959    Stracone zachody miłości William Shakespeare forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Krzemiński Władysław   teatr: Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków
20 maja 1959    Mąż Fołtasiówny Jurandot Jerzy forma twórczości: ewolucje taneczne   reżyseria: Górkiewicz Mieczysław   teatr: Teatr im. Juliusza Słowackiego, Kraków
11 lipca 1959    Obrona Ksantypy Ludwik Hieronim Morstin forma twórczości: choreografia   reżyseria: Kilkowska Barbara   teatr: Teatr im. Adama Mickiewicza, Częstochowa
11 października 1959    Sprytna wdówka Goldoni Carlo forma twórczości: choreografia   reżyseria: Malicka Maria   teatr: Teatr im. Juliusza Słowackiego, Kraków
4 lutego 1960    Medea Eurypides forma twórczości: choreografia   reżyseria: Słomczyńska Lidia   teatr: Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków
19 marca 1960    Świętoszek Molière forma twórczości: układ ruchu   reżyseria: Burnatowicz Tadeusz   teatr: PWST, Kraków
16 czerwca 1960    Apelacja Villona Kazimierz Barnaś forma twórczości: choreografia   reżyseria: Zamkow Lidia   teatr: Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków
3 grudnia 1960    Romans z wodewilu Władysław Krzemiński forma twórczości: choreografia   reżyseria: Krzemiński Władysław   teatr: Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków
27 kwietnia 1961    Chata wuja Toma Harriet Beecher Stowe forma twórczości: choreografia   reżyseria: Billiżanka Maria   teatr: Teatr Rozmaitości, Kraków
28 czerwca 1961    Zielony Gil Tirso Molina de forma twórczości: ruch sceniczny, układ ruchu   reżyseria: Merunowicz Jerzy   teatr: Teatr Rozmaitości, Kraków
12 listopada 1961    Pomyłki jednej nocy Goldsmith Oliver forma twórczości: choreografia   reżyseria: Berwińska Krystyna   teatr: Teatr Ziemi Mazowieckiej, Warszawa
13 stycznia 1962    Matka Courage i jej dzieci Bertolt Brecht forma twórczości: choreografia   reżyseria: Słomczyńska Lidia   teatr: Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków
26 kwietnia 1962    Elektra Sofokles forma twórczości: choreografia   reżyseria: Górkiewicz Mieczysław   teatr: PWST, Kraków
16 lutego 1963    Kontinuitaet Drozdowski Bohdan forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Babel Irena   teatr: Teatr Powszechny, Warszawa
3 maja 1963    Nie igra się z miłością Alfred de Musset forma twórczości: ruch sceniczny   reżyseria: Burnatowicz Tadeusz   teatr: PWST, Kraków
5 czerwca 1963    Dziady Adam Mickiewicz forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Korzeniewski Bohdan   teatr: Teatr im. Juliusza Słowackiego, Kraków
6 listopada 1963    Śluby panieńskie, czyli Magnetyzm serca Aleksander Fredro forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: Domańska Stefania   teatr: Teatr Narodowy, Warszawa
15 lutego 1964    Dziady Adam Mickiewicz forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Skuszanka Krystyna, Krasowski Jerzy   teatr: Teatr Polski, Warszawa
29 lutego 1964    Łaźnia Włodzimierz Majakowski forma twórczości: choreografia   reżyseria: Korzeniewski Bohdan   teatr: Teatr Klasyczny, Warszawa
23 kwietnia 1964    Sonety William Shakespeare forma twórczości: plastyka gestu   reżyseria: Kulczyński Jan   teatr: Teatr Klasyczny, Warszawa
30 maja 1964    Róża Stefan Żeromski forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: Babel Irena   teatr: Teatr Klasyczny, Warszawa
21 października 1964    Don Juan, czyli miłość do geometrii Max Frisch forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: René Ludwik   teatr: Teatr Dramatyczny, Warszawa
5 marca 1965    Samochwał albo amant wilkołak Zabłocki Franciszek forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Kulma Jan   teatr: Teatr Polski, Warszawa
3 kwietnia 1965    Żywot Józefa Mikołaj Rej forma twórczości: choreografia   reżyseria: Dejmek Kazimierz   teatr: Teatr Narodowy, Warszawa
20 listopada 1965    Straszny dwór Moniuszko Stanisław forma twórczości: ruch sceniczny   reżyseria: Merunowicz Jerzy   teatr: Teatr Wielki, Warszawa
4 lutego 1966    Irydion Krasiński Zygmunt forma twórczości: współpraca choreograficzna   reżyseria: Kreczmar Jerzy   teatr: Teatr Polski, Warszawa
23 marca 1966    Trojanki Eurypides forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: Kulczyński Jan   teatr: Teatr Polski, Warszawa
13 kwietnia 1966    Żona wiejska William Wycherley forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Skotnicki Jan   teatr: Teatr Klasyczny, Warszawa
15 maja 1966    Żywot Josepha Mikołaj Rej forma twórczości: choreografia   reżyseria: Dejmek Kazimierz, Stokalska Jitka   teatr: Teatr Polski, Bielsko-Biała
17 czerwca 1966    Chłopi Władysław Reymont forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: Berwińska Krystyna, Wróblewska Wanda   teatr: Teatr Ziemi Mazowieckiej, Warszawa
2 lipca 1966    Nowy Don Kiszot czyli Sto szaleństw Aleksander Fredro forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Wyszomirski Józef   teatr: Teatr Narodowy, Warszawa
24 lutego 1967    Jakiej mnie pragniesz ... Pirandello Luigi forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: Gruda Józef   teatr: Teatr Polski, Warszawa
14 maja 1967    Bunt żaków Szeligowski Tadeusz forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: Sykała Roman   teatr: Teatr Wielki, Warszawa
14 maja 1967    Bunt żaków Tadeusz Szeligowski forma twórczości: choreografia   reżyseria: Sykała Roman   teatr: Teatr Wielki, Warszawa
26 maja 1967    Mądremu biada Gribojedow Aleksander forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Rene Ludwik   teatr: Teatr Dramatyczny, Warszawa
31 października 1967    Nam nie drewno potrzebne ... Jesienin Sergiusz forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: Bonacka Ewa   teatr: Teatr Polski, Warszawa
16 listopada 1967    Eugeniusz Oniegin Czajkowski Piotr forma twórczości: współpraca pedagogiczna   reżyseria: Zamkow Lidia   teatr: Teatr Wielki, Warszawa
22 lutego 1968    Ja - Napoleon albo o potędze wyobraźni Joanna Olczak-Ronikier forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Szczepkowski Andrzej   teatr: Teatr Dramatyczny, Warszawa
4 maja 1968    Kobieta bez skazy Zapolska Gabriela forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Gruda Józef   teatr: Teatr Polski, Warszawa
8 czerwca 1968    Noc cudów Gałczyński Konstanty Ildefons forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Piaskowski Piotr   teatr: Teatr Dramatyczny, Warszawa
20 lipca 1968    Sen nocy letniej William Shakespeare forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Laskowska Wanda   teatr: Teatr Narodowy, Warszawa
23 listopada 1968    Cyd Stanisław Wyspiański forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: Berwińska Krystyna   teatr: Teatr Ziemi Mazowieckiej, Warszawa
30 marca 1969    Otello Giuseppe Verdi forma twórczości: ewolucje taneczne   reżyseria: Bardini Aleksander   teatr: Teatr Wielki, Warszawa
18 września 1969    Hrabina Moniuszko Stanisław forma twórczości: ruch sceniczny i gest sceniczny   reżyseria: Merunowicz Jerzy   teatr: Teatr Wielki, Warszawa
7 marca 1970    Śmieszny staruszek Tadeusz Różewicz forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Piaskowski Piotr   teatr: Teatr Dramatyczny, Warszawa
18 kwietnia 1970    Wstęp do musicalu, czyli Helicon Program składany/kabaretowy/rewiowy forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Englert Maciej   teatr: Teatr Współczesny, Warszawa
11 czerwca 1970    Kurdesz Ernest Bryll forma twórczości: ruch sceniczny   reżyseria: Warmiński Janusz   teatr: Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Warszawa
28 czerwca 1970    Peer Gynt Henrik Ibsen forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Prus Maciej   teatr: Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Warszawa
5 listopada 1970    Mądremu biada Aleksander Gribojedow forma twórczości: konsultacja ruchu scenicznego   reżyseria: Zapasiewicz Zbigniew   teatr: PWST, Warszawa
6 lutego 1971    Turoń Stefan Żeromski forma twórczości: konsultacja ruchu scenicznego, układ tańca   reżyseria: Kłosowski Roman   teatr: Teatr Ludowy, Warszawa
19 kwietnia 1971    Król Mięsopust Jarosław Marek Rymkiewicz forma twórczości: ruch sceniczny   reżyseria: Pawlicki Michał   teatr: PWST, Warszawa
20 listopada 1971    Ruy Blas Wiktor Hugo forma twórczości: konsultacja ruchu scenicznego   reżyseria: Gogolewski Ignacy   teatr: Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego, Katowice
21 grudnia 1971    Klub kawalerów Bałucki Michał forma twórczości: ruch sceniczny   reżyseria: Słotwiński Józef   teatr: Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego, Katowice
15 lutego 1972    Akty Program składany/kabaretowy/rewiowy forma twórczości: choreografia   reżyseria: Jarocki Jerzy   teatr: PWST, Warszawa
15 kwietnia 1972    Kuchnia Arnold Wesker forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Warmiński Janusz   teatr: Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Warszawa
22 kwietnia 1972    Sługa dwóch panów Carlo Goldoni forma twórczości: ruch sceniczny   reżyseria: Meissner Krystyna   teatr: Teatr Nowy (filia Teatru Polskiego), Poznań
25 maja 1972    Sędziowie Stanisław Wyspiański forma twórczości: choreografia   reżyseria: Kajzar Helmut   teatr: Teatr Studio, Warszawa
5 stycznia 1973    Dobry wojak Szwejk Jaroslav Hašek forma twórczości: ruch sceniczny   reżyseria: Wojciechowski Lech   teatr: Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego, Katowice
6 stycznia 1973    Gyubal Wahazar, czyli na przełęczach bezsensu Stanisław Ignacy Witkiewicz forma twórczości: pantomima   reżyseria: Prus Maciej   teatr: Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Warszawa
9 maja 1973    Molière, czyli tragedia komedianta Michaił Bułhakow forma twórczości: choreografia   reżyseria: Słociński Antoni   teatr: Teatr Zagłębia, Sosnowiec
20 maja 1973    Ćwiczenia ze Słowackiego Juliusz Słowacki forma twórczości: choreografia   reżyseria: Kreczmar Jan   teatr: PWST, Warszawa
3 czerwca 1973    Nora Henrik Ibsen forma twórczości: choreografia   reżyseria: Holoubek Gustaw   teatr: Teatr Dramatyczny, Warszawa
23 czerwca 1973    Księżna d’Amalfi John Webster forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Colin Georges   teatr: Teatr Studio, Warszawa
23 marca 1974    Łotrzyce Osiecka Agnieszka forma twórczości: choreografia   reżyseria: Englert Maciej   teatr: Teatr Rozmaitości, Warszawa
29 stycznia 1976    Nie-Boska komedia Zygmunt Krasiński forma twórczości: choreografia   reżyseria: Zamkow Lidia   teatr: Teatr Powszechny, Warszawa
1 sierpnia 1976    A miłość nigdy sie nie kończy... Ödön von Horváth forma twórczości: konsultacja ruchu scenicznego   reżyseria: Warmiński Janusz   teatr: Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Warszawa
31 marca 1977    Zimowa opowieść William Shakespeare forma twórczości: choreografia   reżyseria: Mrozowska Zofia   teatr: PWST, Warszawa
21 maja 1978    Słowik Bryll Ernest forma twórczości: konsultacja   reżyseria: Całkowa Julianna   teatr: Teatr Lalka, Warszawa
23 grudnia 1978    Tryptyk listopadowy Stanisław Wyspiański forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Warmiński Janusz   teatr: Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Warszawa
3 marca 1979    Lord z walizki Oscar Wilde forma twórczości: konsultacja   reżyseria: Górska-Szajewska Aleksandra   teatr: Teatr na Targówku, Warszawa
27 października 1979    Romeo i Julia William Shakespeare forma twórczości: ruch sceniczny   reżyseria: Górski Wiesław   teatr: Teatr Polski, Bydgoszcz
4 maja 1980    Damy i huzary Łucjan Kamieński forma twórczości: układ choreograficzny   reżyseria: Jankowski Bolesław   teatr: Teatr Wielki, Warszawa
14 grudnia 1980    Uciechy staropolskie lepsze i pożyteczniejsze aniżeli z Bacchusem i Wenerą . forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Dejmek Kazimierz   teatr: Teatr Nowy, Łódź
17 stycznia 1981    Polonez Jerzy S. Sito forma twórczości: ruch sceniczny   reżyseria: Warmiński Janusz   teatr: Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Warszawa
23 czerwca 1981    Amadeusz Peter Shaffer forma twórczości: ruch sceniczny   reżyseria: Polański Roman   teatr: Teatr na Woli, Warszawa
3 grudnia 1981    Uciechy staropolskie lepsze i pożyteczniejsze aniżeli z Bacchusem i Wenerą . forma twórczości: choreografia   reżyseria: Dejmek Kazimierz   teatr: Teatr Polski, Warszawa
20 stycznia 1982    Amadeusz Shaffer Peter forma twórczości: choreografia (Theatre Marigny Paryż)   reżyseria: Polański Roman   teatr: za granicą
25 lutego 1982    Sto rąk sto sztyletów Jerzy Żurek forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Krasowski Jerzy   teatr: Teatr Polski, Warszawa
17 kwietnia 1982    Uciechy staropolskie lepsze i pożyteczniejsze aniżeli z Bacchusem i Wenerą . forma twórczości: choreografia   reżyseria: Łastawiecki Kazimierz   teatr: Teatr Muzyczny, Gdynia
27 października 1982    Uciechy staropolskie lepsze i pożyteczniejsze aniżeli z Bacchusem i Wenerą . forma twórczości: choreografia   reżyseria: Baer Bogdan   teatr: Teatr im. Cypriana Kamila Norwida, Jelenia Góra
5 lutego 1983    Sen nocy letniej William Shakespeare forma twórczości: ruch sceniczny   reżyseria: Englert Maciej   teatr: Teatr Współczesny, Warszawa
19 marca 1983    Jak wam się podoba William Shakespeare forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Mrozowska Zofia, Nyczak Janusz   teatr: PWST, Warszawa
10 maja 1983    Dom lalki, czyli Nora Henrik Ibsen forma twórczości: choreografia   reżyseria: Świderski Jan   teatr: Teatr na Woli, Warszawa
16 września 1983    Ślub Witold Gombrowicz forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Zaleski Krzysztof   teatr: Teatr Współczesny, Warszawa
8 marca 1984    Wieczór Trzech Króli lub co chcecie William Shakespeare forma twórczości: układ ruchu   reżyseria: Rakowiecki Jerzy   teatr: Teatr Polski, Warszawa
28 października 1984    Uciechy staropolskie lepsze i pożyteczniejsze aniżeli z Bacchusem i Wenerą . forma twórczości: choreografia   reżyseria: Baer Bogdan   teatr: Teatr Polski, Szczecin
27 marca 1985    Samuel Zborowski Juliusz Słowacki forma twórczości: konsultacja ruchu scenicznego   reżyseria: Obidniak Alina   teatr: Teatr im. Cypriana Kamila Norwida, Jelenia Góra
25 grudnia 1986    Damy i huzary Aleksander Fredro forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Łapicki Andrzej   teatr: Teatr Polski, Warszawa
27 marca 1987    Życie jest snem Pedro Calderon de la Barca forma twórczości: plastyka ruchu   reżyseria: May Andrzej   teatr: Teatr Polski, Szczecin
11 listopada 1988    Zemsta Aleksander Fredro forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Dejmek Kazimierz   teatr: Teatr Polski, Warszawa
17 lutego 1990    Teraz ja, czyli wariacje na temat Program składany/kabaretowy/rewiowy forma twórczości: konsultacja ruchu scenicznego   reżyseria: Komorowska Maja   teatr: PWST, Warszawa
5 stycznia 1991    Szkoła obmowy Wojciech Bogusławski forma twórczości: choreografia   reżyseria: Bratkowski Jan   teatr: Teatr Polski, Warszawa
15 lutego 1993    Ptaszek Zielonopióry Carlo Gozzi forma twórczości: układ tańca   teatr: PWST, Warszawa
13 marca 1993    Kupiec wenecki William Shakespeare forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Argent Edward   teatr: PWST, Warszawa
19 czerwca 1993    Awantura w Chioggi Carlo Goldoni forma twórczości: choreografia   reżyseria: Englert Maciej   teatr: Teatr Współczesny, Warszawa
26 kwietnia 1994    Gbury Goldoni Carlo forma twórczości: układ tańca   reżyseria: Szczykno Szczepan   teatr: Teatr Polski, Warszawa
22 czerwca 1996    Uciechy staropolskie lepsze i pożyteczniejsze aniżeli z Bacchusem i Wenerą . forma twórczości: choreografia   reżyseria: Baer Bogdan   teatr: Teatr im. Juliusza Osterwy, Lublin
28 listopada 1999    Mieszczanin szlachcicem Moliere forma twórczości: choreografia   reżyseria: Englert Maciej   teatr: Teatr Współczesny, Warszawa
6
Telewizja

26 października 1964    Kandyd Voltaire forma twórczości: choreografia   reżyseria: Krasowski Jerzy   teatr: Teatr Telewizji
10 listopada 1968    Ballady i romanse Adam Mickiewicz forma twórczości: choreografia   reżyseria: Berwińska Krystyna   teatr: Teatr Telewizji
3 stycznia 1972    Wesele Stanisław Wyspiański forma twórczości: plastyka ruchu   postać: plastyka ruchu   reżyseria: Zamkow Lidia   teatr: Teatr Telewizji
7 października 1974    Matka Courage i jej dzieci Bertolt Brecht forma twórczości: choreografia   reżyseria: Zamkow Lidia   teatr: Teatr Telewizji
15 września 1978    Parady Jan Potocki forma twórczości: choreografia   reżyseria: Zaleski Krzysztof   teatr: Teatr Telewizji
13 listopada 1995    Awantura w Chioggi Carlo Goldoni forma twórczości: choreografia   reżyseria: Englert Maciej   teatr: Teatr Telewizji
1
Film
Internetowa Baza Filmu Polskiego

5
Przebieg pracy

1945–1946    Studium Dramatyczne Iwo Galla, Kraków stanowisko: wykładowca

1945–1945    Studio Aktorskie przy Starym Teatrze, Kraków stanowisko: wykładowca
1948–1951    Teatr Rapsodyczny, Kraków

1948–1955    Państwowa Wyższa Szkoła Aktorska, Kraków stanowisko: wykładowca

1955–1963    PWST, Kraków stanowisko: wykładowca

1
Recenzje i artykuły
Warszawa. Zmarła prof. Wanda Szczuka-Pawłowska


data i miejsce urodzenia
28 stycznia 1926, Warszawa
data i miejsce śmierci
4 listopada 2007, Warszawa
zawód
choreograf
ENCYKLOPEDIA TEATRU POLSKIEGO
© 2016 Materiały zawarte na stronie są chronione prawem autorskim

@

Warszawa. Zmarła prof. Wanda Szczuka-Pawłowska
Dnia 4 listopada 2007 roku zmarła profesor Wanda Szczuka-Pawłowska, choreograf, historyk obyczajów, pedagog. Z Akademią Teatralną związana przez blisko cztery dziesięciolecia. Za osiągnięcia artystyczne i dydaktyczne nagradzana przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Żegnamy
wybitnego pedagoga i artystę, wspaniałego Człowieka
Rektor, Senat oraz pedagodzy Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza
Msza żałobna i uroczystości pogrzebowe rozpoczną się dnia 9 listopada 2007 roku o godzinie 12.00 w kościele św. Karola Boromeusza na Powązkach.
.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
firma ogrodnicza warszawa | remonty dachów warszawa | pranie zasłon wilanów