Niestety, nikt nie powie Ci czym jest FluxBB - musisz go poznać sam!
Nie jesteś zalogowany na forum.
.
.
.
Rzeczenicka grupa teatralna SOCJODRAMA w latach 1970-1974 należała do grona najlepszych amatorskich zespołów województwa koszalińskiego.
.
10-sobowy zespół aktorski nowy sezon 1972/73 zainaugurował spektaklem w reżyserii Władysława Andrzej Pitaka pt." Parady" wg Jana Potockiego.
.
.
"Parady" powstały latem 1792 roku, kiedy Potocki był gościem na zamku w Łańcucie, w rezydencji swojej teściowej, księżnej marszałkowej Elżbiety z Czartoryskich Lubomirskiej.
.
Potocki Wyprzedził swoje czasy o dobre 100 lat; wyprzedził teatr absurdu i surrealizm w teatrze. To jeden z głównych walorów tego spektaklu - nie przedstawia konkretnej sytuacji, tylko mówi o tym, jacy jesteśmy, jak reagujemy, jak próbujemy nad sobą panować, a nie panujemy".
.
.
.
.
.
"Parady" składają się z sześciu miniscenek, jako partyturą dla bohaterów commedii dell'arte.
W każdej z nich postacie: Gil, Zerzabella, Leander, Kasander i Doktor popadają w komediowe tarapaty.
.
* "Zakochany Gil" - farsa zabawna, lecz nie pozbawiona ironii,
* "Kalendarz starych mężów" rubaszny i frywolny żart,
* "Podróż do Indii" - demaskuje wyobrażenia mieszczucha o egzotycznych
krajach,
* "Kasander aktorem" - kpina z klasycznych konwencji teatralnych,
* "Kasander literatem" - rozprawą ze współczesnymi twórcami komedii.
* "Kasander demokratą" - ofiarą satyry Potockiego jest poczciwy sprzedawca serów, który postanowił zostać rewolucjonistą i bohaterem.
.
.
Dla wykonawców, stanowią wspaniałą okazję do zaprezentowania pełnej gamy środków aktorskich. Są jedynym w swoim rodzaju sprawdzianem kondycji, umiejętności improwizacji i współpracy między aktorami na scenie.
.
W rzeczenickim spektaklu (premiera 1972) udział wzięli:
Tatiana Pitak,
Danuta Wyrwicz,
Jacek Jacewicz,
Andrzej Michniewicz,
Władysław Pitak ,
Stanisław Wyrwicz,
Fotografie do tej galerii wykonał Tadeusz Wyrwicz.
.
.
.
.
.
.
pobrano ze strony:
http://www.pitak.fora.pl/imprezy-i-spot … ,1027.html
.
Wiadomość dodana po 01 min 49 s:
http://www.pitak.oxn.pl/viewtopic.php?id=34
Offline
.
Stanislawa Schreuder:
Piękne wspomnienia z czasów młodości, pozdrawiam serdecznie??
Władysław Pitak> Stanislawa Schreuder:
Dziękuję Stasiu za miłe słowa i pozdrowienia . "Parady" wg Jana Potockiego były moją pracą zaliczeniową na studiach teatralnych w Warszawie z trzech przedmiotów: scenografii u prof. Zenobiusza Strzeleckiego, reżyserii u prof. Zdzisława Dąbrowskiego i gestu scenicznego u prof. Wandy Szczuki. Z tych przedmiotów otrzymałem zaliczenie na pięć.Serdecznie pozdrawiam.
Stanislawa Schreuder >Władysław Pitak:
dziękuję bardzo za piękne informacje, gratuluję i pozdrawiam serdecznie Tanie i Ciebie
Bronisława Frey:
Było super. To było pięknie ale tylko dlatego, że miał nas kto poprowadzić pozdrawiam
Władysław Pitak> Bronisława Frey:
Dziękuję Broniu za komentarz. Mnie także było bardzo miło, bo byliście bardzo fajną grupą, która chętnie robiła odważne etiudy teatralne i dzięki Wam MzDK w Rzeczenicy był bardzo wysoko oceniany w województwie i w Polsce. Serdecznie pozdrawiam.
.
Offline
.
prof. Zdzisław Dąbrowski. Wybitny reżyser teatralny i radiowy, twórca ponad pół tysiąca słuchowisk.
Przez 40 lat mieszkał w Warszawie. Po latach wrócił do Białegostoku, na Bojary, gdzie się urodził i wychował.
W latach 1971-1974 był moim profesorem reżyserii na Studiach Teatralnych COMUK w Warszawie .
Offline
.
Wanda Szczuka-Pawłowska
Wanda Szczuka-Pawłowska (ur. 28 stycznia 1926, zm. 2 listopada 2007[1]) – polska choreograf i pedagog.
Przez blisko 40 lat była profesorem i wykładowcą Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, uczyła historii obyczaju, historii tańca i muzyki. Wyróżniona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, za prace artystyczną i dydaktyczną.
Pochowana 9 listopada 2007 r. na Starych Powązkach w Warszawie (kw. 29-2-17)[2].
Teatr
21 maja 1946 Sielanka Program składany forma twórczości: ruch sceniczny reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
13 maja 1947 Jak wam się podoba William Shakespeare forma twórczości: układ tańca reżyseria: Gall Iwo teatr: Teatr Wybrzeże, Gdynia
23 lutego 1949 Pan Tadeusz Adam Mickiewicz forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
29 października 1949 Beniowski (III wersja) Juliusz Słowacki forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
29 października 1949 Beniowski (III wersja) Juliusz Słowacki forma twórczości: role reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
4 grudnia 1949 Eugeniusz Oniegin (II wersja) Puszkin Aleksander forma twórczości: plastyka ruchu z Barbarą Wolską reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
6 maja 1950 Lord Jim (III wersja) Conrad Joseph forma twórczości: plastyka ruchu z Barbarą Wolską reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
12 listopada 1950 Rozkaz 269 Majakowski W., Kirsanow S. forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
5 grudnia 1951 Aktorzy w Elzynorze William Shakespeare forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
23 lutego 1952 Grzegorz Dyndała Molière forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: Berwińska Krystyna teatr: Teatr Ziemi Opolskiej, Opole
22 lipca 1952 Polonez pana Bogusławskiego Program składany forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
31 grudnia 1952 Portrety i astronomia Morstin Ludwik Hieronim forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: Kotlarczyk Mieczysław teatr: Teatr Rapsodyczny, Kraków
24 maja 1953 Kopernik Broniewski W. i inni forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: Babel Irena teatr: Teatr Poezji, Kraków
24 maja 1953 Kopernik Program składany/kabaretowy/rewiowy forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: Babel Irena teatr: Teatr Poezji, Kraków
19 grudnia 1954 Hrabina Marica Emmerich Kálmán forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: Gall Iwo teatr: Teatr Muzyczny Towarzystwa Przyjaciół Teatru Muzycznego, Kraków
25 czerwca 1955 Wielka wyprawa rycerza Kropelki, czyli czarodziejskie wrzeciono Stanisław Mioduszewski forma twórczości: układ tańca reżyseria: Berwińska Krystyna teatr: Teatr „Kleks”, Warszawa
17 grudnia 1955 Opowieść zimowa William Shakespeare forma twórczości: gest reżyseria: Gall Iwo teatr: Teatr Młodego Widza, Kraków
16 lutego 1956 Igraszki trafu i miłości Pierre de Marivaux forma twórczości: gest reżyseria: Horzyca Wilam teatr: Teatr Młodego Widza, Kraków
27 lutego 1957 Owcze źródło Vega Lope de forma twórczości: choreografia reżyseria: Berwińska Krystyna teatr: Teatr Ziemi Mazowieckiej, Warszawa
24 kwietnia 1957 Bal złodziejaszków Jean Anouilh forma twórczości: choreografia reżyseria: Gall Iwo teatr: Teatr Powszechny im. Stanisławy Wysockiej (PPIE), Kraków
19 maja 1957 Gbury Goldoni Carlo forma twórczości: układ tańca reżyseria: Frycz Karol teatr: Teatr im. Juliusza Słowackiego, Kraków
25 maja 1957 Druga pułapka miłości Pierre de Marivaux forma twórczości: choreografia reżyseria: Bujański Jerzy Ronard teatr: Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków
8 maja 1958 Bolero Marcin Bierżewicz forma twórczości: układ tańca reżyseria: Goliński Jerzy teatr: Teatr im. Juliusza Słowackiego, Kraków
29 maja 1958 Popas króla jegomości Adam Grzymała-Siedlecki forma twórczości: choreografia reżyseria: Fabisiak Kazimierz teatr: Teatr im. Juliusza Słowackiego, Kraków
16 października 1958 Bal pożegnanych Peter Zvon forma twórczości: układ tańca reżyseria: Rakovsky Tibor teatr: Teatr im. Juliusza Słowackiego, Kraków
20 listopada 1958 Romeo i Julia William Shakespeare forma twórczości: choreografia reżyseria: Kilkowska Barbara teatr: Teatr im. Adama Mickiewicza, Częstochowa
31 stycznia 1959 Stracone zachody miłości William Shakespeare forma twórczości: układ tańca reżyseria: Krzemiński Władysław teatr: Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków
20 maja 1959 Mąż Fołtasiówny Jurandot Jerzy forma twórczości: ewolucje taneczne reżyseria: Górkiewicz Mieczysław teatr: Teatr im. Juliusza Słowackiego, Kraków
11 lipca 1959 Obrona Ksantypy Ludwik Hieronim Morstin forma twórczości: choreografia reżyseria: Kilkowska Barbara teatr: Teatr im. Adama Mickiewicza, Częstochowa
11 października 1959 Sprytna wdówka Goldoni Carlo forma twórczości: choreografia reżyseria: Malicka Maria teatr: Teatr im. Juliusza Słowackiego, Kraków
4 lutego 1960 Medea Eurypides forma twórczości: choreografia reżyseria: Słomczyńska Lidia teatr: Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków
19 marca 1960 Świętoszek Molière forma twórczości: układ ruchu reżyseria: Burnatowicz Tadeusz teatr: PWST, Kraków
16 czerwca 1960 Apelacja Villona Kazimierz Barnaś forma twórczości: choreografia reżyseria: Zamkow Lidia teatr: Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków
3 grudnia 1960 Romans z wodewilu Władysław Krzemiński forma twórczości: choreografia reżyseria: Krzemiński Władysław teatr: Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków
27 kwietnia 1961 Chata wuja Toma Harriet Beecher Stowe forma twórczości: choreografia reżyseria: Billiżanka Maria teatr: Teatr Rozmaitości, Kraków
28 czerwca 1961 Zielony Gil Tirso Molina de forma twórczości: ruch sceniczny, układ ruchu reżyseria: Merunowicz Jerzy teatr: Teatr Rozmaitości, Kraków
12 listopada 1961 Pomyłki jednej nocy Goldsmith Oliver forma twórczości: choreografia reżyseria: Berwińska Krystyna teatr: Teatr Ziemi Mazowieckiej, Warszawa
13 stycznia 1962 Matka Courage i jej dzieci Bertolt Brecht forma twórczości: choreografia reżyseria: Słomczyńska Lidia teatr: Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków
26 kwietnia 1962 Elektra Sofokles forma twórczości: choreografia reżyseria: Górkiewicz Mieczysław teatr: PWST, Kraków
16 lutego 1963 Kontinuitaet Drozdowski Bohdan forma twórczości: układ tańca reżyseria: Babel Irena teatr: Teatr Powszechny, Warszawa
3 maja 1963 Nie igra się z miłością Alfred de Musset forma twórczości: ruch sceniczny reżyseria: Burnatowicz Tadeusz teatr: PWST, Kraków
5 czerwca 1963 Dziady Adam Mickiewicz forma twórczości: układ tańca reżyseria: Korzeniewski Bohdan teatr: Teatr im. Juliusza Słowackiego, Kraków
6 listopada 1963 Śluby panieńskie, czyli Magnetyzm serca Aleksander Fredro forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: Domańska Stefania teatr: Teatr Narodowy, Warszawa
15 lutego 1964 Dziady Adam Mickiewicz forma twórczości: układ tańca reżyseria: Skuszanka Krystyna, Krasowski Jerzy teatr: Teatr Polski, Warszawa
29 lutego 1964 Łaźnia Włodzimierz Majakowski forma twórczości: choreografia reżyseria: Korzeniewski Bohdan teatr: Teatr Klasyczny, Warszawa
23 kwietnia 1964 Sonety William Shakespeare forma twórczości: plastyka gestu reżyseria: Kulczyński Jan teatr: Teatr Klasyczny, Warszawa
30 maja 1964 Róża Stefan Żeromski forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: Babel Irena teatr: Teatr Klasyczny, Warszawa
21 października 1964 Don Juan, czyli miłość do geometrii Max Frisch forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: René Ludwik teatr: Teatr Dramatyczny, Warszawa
5 marca 1965 Samochwał albo amant wilkołak Zabłocki Franciszek forma twórczości: układ tańca reżyseria: Kulma Jan teatr: Teatr Polski, Warszawa
3 kwietnia 1965 Żywot Józefa Mikołaj Rej forma twórczości: choreografia reżyseria: Dejmek Kazimierz teatr: Teatr Narodowy, Warszawa
20 listopada 1965 Straszny dwór Moniuszko Stanisław forma twórczości: ruch sceniczny reżyseria: Merunowicz Jerzy teatr: Teatr Wielki, Warszawa
4 lutego 1966 Irydion Krasiński Zygmunt forma twórczości: współpraca choreograficzna reżyseria: Kreczmar Jerzy teatr: Teatr Polski, Warszawa
23 marca 1966 Trojanki Eurypides forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: Kulczyński Jan teatr: Teatr Polski, Warszawa
13 kwietnia 1966 Żona wiejska William Wycherley forma twórczości: układ tańca reżyseria: Skotnicki Jan teatr: Teatr Klasyczny, Warszawa
15 maja 1966 Żywot Josepha Mikołaj Rej forma twórczości: choreografia reżyseria: Dejmek Kazimierz, Stokalska Jitka teatr: Teatr Polski, Bielsko-Biała
17 czerwca 1966 Chłopi Władysław Reymont forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: Berwińska Krystyna, Wróblewska Wanda teatr: Teatr Ziemi Mazowieckiej, Warszawa
2 lipca 1966 Nowy Don Kiszot czyli Sto szaleństw Aleksander Fredro forma twórczości: układ tańca reżyseria: Wyszomirski Józef teatr: Teatr Narodowy, Warszawa
24 lutego 1967 Jakiej mnie pragniesz ... Pirandello Luigi forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: Gruda Józef teatr: Teatr Polski, Warszawa
14 maja 1967 Bunt żaków Szeligowski Tadeusz forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: Sykała Roman teatr: Teatr Wielki, Warszawa
14 maja 1967 Bunt żaków Tadeusz Szeligowski forma twórczości: choreografia reżyseria: Sykała Roman teatr: Teatr Wielki, Warszawa
26 maja 1967 Mądremu biada Gribojedow Aleksander forma twórczości: układ tańca reżyseria: Rene Ludwik teatr: Teatr Dramatyczny, Warszawa
31 października 1967 Nam nie drewno potrzebne ... Jesienin Sergiusz forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: Bonacka Ewa teatr: Teatr Polski, Warszawa
16 listopada 1967 Eugeniusz Oniegin Czajkowski Piotr forma twórczości: współpraca pedagogiczna reżyseria: Zamkow Lidia teatr: Teatr Wielki, Warszawa
22 lutego 1968 Ja - Napoleon albo o potędze wyobraźni Joanna Olczak-Ronikier forma twórczości: układ tańca reżyseria: Szczepkowski Andrzej teatr: Teatr Dramatyczny, Warszawa
4 maja 1968 Kobieta bez skazy Zapolska Gabriela forma twórczości: układ tańca reżyseria: Gruda Józef teatr: Teatr Polski, Warszawa
8 czerwca 1968 Noc cudów Gałczyński Konstanty Ildefons forma twórczości: układ tańca reżyseria: Piaskowski Piotr teatr: Teatr Dramatyczny, Warszawa
20 lipca 1968 Sen nocy letniej William Shakespeare forma twórczości: układ tańca reżyseria: Laskowska Wanda teatr: Teatr Narodowy, Warszawa
23 listopada 1968 Cyd Stanisław Wyspiański forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: Berwińska Krystyna teatr: Teatr Ziemi Mazowieckiej, Warszawa
30 marca 1969 Otello Giuseppe Verdi forma twórczości: ewolucje taneczne reżyseria: Bardini Aleksander teatr: Teatr Wielki, Warszawa
18 września 1969 Hrabina Moniuszko Stanisław forma twórczości: ruch sceniczny i gest sceniczny reżyseria: Merunowicz Jerzy teatr: Teatr Wielki, Warszawa
7 marca 1970 Śmieszny staruszek Tadeusz Różewicz forma twórczości: układ tańca reżyseria: Piaskowski Piotr teatr: Teatr Dramatyczny, Warszawa
18 kwietnia 1970 Wstęp do musicalu, czyli Helicon Program składany/kabaretowy/rewiowy forma twórczości: układ tańca reżyseria: Englert Maciej teatr: Teatr Współczesny, Warszawa
11 czerwca 1970 Kurdesz Ernest Bryll forma twórczości: ruch sceniczny reżyseria: Warmiński Janusz teatr: Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Warszawa
28 czerwca 1970 Peer Gynt Henrik Ibsen forma twórczości: układ tańca reżyseria: Prus Maciej teatr: Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Warszawa
5 listopada 1970 Mądremu biada Aleksander Gribojedow forma twórczości: konsultacja ruchu scenicznego reżyseria: Zapasiewicz Zbigniew teatr: PWST, Warszawa
6 lutego 1971 Turoń Stefan Żeromski forma twórczości: konsultacja ruchu scenicznego, układ tańca reżyseria: Kłosowski Roman teatr: Teatr Ludowy, Warszawa
19 kwietnia 1971 Król Mięsopust Jarosław Marek Rymkiewicz forma twórczości: ruch sceniczny reżyseria: Pawlicki Michał teatr: PWST, Warszawa
20 listopada 1971 Ruy Blas Wiktor Hugo forma twórczości: konsultacja ruchu scenicznego reżyseria: Gogolewski Ignacy teatr: Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego, Katowice
21 grudnia 1971 Klub kawalerów Bałucki Michał forma twórczości: ruch sceniczny reżyseria: Słotwiński Józef teatr: Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego, Katowice
15 lutego 1972 Akty Program składany/kabaretowy/rewiowy forma twórczości: choreografia reżyseria: Jarocki Jerzy teatr: PWST, Warszawa
15 kwietnia 1972 Kuchnia Arnold Wesker forma twórczości: układ tańca reżyseria: Warmiński Janusz teatr: Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Warszawa
22 kwietnia 1972 Sługa dwóch panów Carlo Goldoni forma twórczości: ruch sceniczny reżyseria: Meissner Krystyna teatr: Teatr Nowy (filia Teatru Polskiego), Poznań
25 maja 1972 Sędziowie Stanisław Wyspiański forma twórczości: choreografia reżyseria: Kajzar Helmut teatr: Teatr Studio, Warszawa
5 stycznia 1973 Dobry wojak Szwejk Jaroslav Hašek forma twórczości: ruch sceniczny reżyseria: Wojciechowski Lech teatr: Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego, Katowice
6 stycznia 1973 Gyubal Wahazar, czyli na przełęczach bezsensu Stanisław Ignacy Witkiewicz forma twórczości: pantomima reżyseria: Prus Maciej teatr: Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Warszawa
9 maja 1973 Molière, czyli tragedia komedianta Michaił Bułhakow forma twórczości: choreografia reżyseria: Słociński Antoni teatr: Teatr Zagłębia, Sosnowiec
20 maja 1973 Ćwiczenia ze Słowackiego Juliusz Słowacki forma twórczości: choreografia reżyseria: Kreczmar Jan teatr: PWST, Warszawa
3 czerwca 1973 Nora Henrik Ibsen forma twórczości: choreografia reżyseria: Holoubek Gustaw teatr: Teatr Dramatyczny, Warszawa
23 czerwca 1973 Księżna d’Amalfi John Webster forma twórczości: układ tańca reżyseria: Colin Georges teatr: Teatr Studio, Warszawa
23 marca 1974 Łotrzyce Osiecka Agnieszka forma twórczości: choreografia reżyseria: Englert Maciej teatr: Teatr Rozmaitości, Warszawa
29 stycznia 1976 Nie-Boska komedia Zygmunt Krasiński forma twórczości: choreografia reżyseria: Zamkow Lidia teatr: Teatr Powszechny, Warszawa
1 sierpnia 1976 A miłość nigdy sie nie kończy... Ödön von Horváth forma twórczości: konsultacja ruchu scenicznego reżyseria: Warmiński Janusz teatr: Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Warszawa
31 marca 1977 Zimowa opowieść William Shakespeare forma twórczości: choreografia reżyseria: Mrozowska Zofia teatr: PWST, Warszawa
21 maja 1978 Słowik Bryll Ernest forma twórczości: konsultacja reżyseria: Całkowa Julianna teatr: Teatr Lalka, Warszawa
23 grudnia 1978 Tryptyk listopadowy Stanisław Wyspiański forma twórczości: układ tańca reżyseria: Warmiński Janusz teatr: Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Warszawa
3 marca 1979 Lord z walizki Oscar Wilde forma twórczości: konsultacja reżyseria: Górska-Szajewska Aleksandra teatr: Teatr na Targówku, Warszawa
27 października 1979 Romeo i Julia William Shakespeare forma twórczości: ruch sceniczny reżyseria: Górski Wiesław teatr: Teatr Polski, Bydgoszcz
4 maja 1980 Damy i huzary Łucjan Kamieński forma twórczości: układ choreograficzny reżyseria: Jankowski Bolesław teatr: Teatr Wielki, Warszawa
14 grudnia 1980 Uciechy staropolskie lepsze i pożyteczniejsze aniżeli z Bacchusem i Wenerą . forma twórczości: układ tańca reżyseria: Dejmek Kazimierz teatr: Teatr Nowy, Łódź
17 stycznia 1981 Polonez Jerzy S. Sito forma twórczości: ruch sceniczny reżyseria: Warmiński Janusz teatr: Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Warszawa
23 czerwca 1981 Amadeusz Peter Shaffer forma twórczości: ruch sceniczny reżyseria: Polański Roman teatr: Teatr na Woli, Warszawa
3 grudnia 1981 Uciechy staropolskie lepsze i pożyteczniejsze aniżeli z Bacchusem i Wenerą . forma twórczości: choreografia reżyseria: Dejmek Kazimierz teatr: Teatr Polski, Warszawa
20 stycznia 1982 Amadeusz Shaffer Peter forma twórczości: choreografia (Theatre Marigny Paryż) reżyseria: Polański Roman teatr: za granicą
25 lutego 1982 Sto rąk sto sztyletów Jerzy Żurek forma twórczości: układ tańca reżyseria: Krasowski Jerzy teatr: Teatr Polski, Warszawa
17 kwietnia 1982 Uciechy staropolskie lepsze i pożyteczniejsze aniżeli z Bacchusem i Wenerą . forma twórczości: choreografia reżyseria: Łastawiecki Kazimierz teatr: Teatr Muzyczny, Gdynia
27 października 1982 Uciechy staropolskie lepsze i pożyteczniejsze aniżeli z Bacchusem i Wenerą . forma twórczości: choreografia reżyseria: Baer Bogdan teatr: Teatr im. Cypriana Kamila Norwida, Jelenia Góra
5 lutego 1983 Sen nocy letniej William Shakespeare forma twórczości: ruch sceniczny reżyseria: Englert Maciej teatr: Teatr Współczesny, Warszawa
19 marca 1983 Jak wam się podoba William Shakespeare forma twórczości: układ tańca reżyseria: Mrozowska Zofia, Nyczak Janusz teatr: PWST, Warszawa
10 maja 1983 Dom lalki, czyli Nora Henrik Ibsen forma twórczości: choreografia reżyseria: Świderski Jan teatr: Teatr na Woli, Warszawa
16 września 1983 Ślub Witold Gombrowicz forma twórczości: układ tańca reżyseria: Zaleski Krzysztof teatr: Teatr Współczesny, Warszawa
8 marca 1984 Wieczór Trzech Króli lub co chcecie William Shakespeare forma twórczości: układ ruchu reżyseria: Rakowiecki Jerzy teatr: Teatr Polski, Warszawa
28 października 1984 Uciechy staropolskie lepsze i pożyteczniejsze aniżeli z Bacchusem i Wenerą . forma twórczości: choreografia reżyseria: Baer Bogdan teatr: Teatr Polski, Szczecin
27 marca 1985 Samuel Zborowski Juliusz Słowacki forma twórczości: konsultacja ruchu scenicznego reżyseria: Obidniak Alina teatr: Teatr im. Cypriana Kamila Norwida, Jelenia Góra
25 grudnia 1986 Damy i huzary Aleksander Fredro forma twórczości: układ tańca reżyseria: Łapicki Andrzej teatr: Teatr Polski, Warszawa
27 marca 1987 Życie jest snem Pedro Calderon de la Barca forma twórczości: plastyka ruchu reżyseria: May Andrzej teatr: Teatr Polski, Szczecin
11 listopada 1988 Zemsta Aleksander Fredro forma twórczości: układ tańca reżyseria: Dejmek Kazimierz teatr: Teatr Polski, Warszawa
17 lutego 1990 Teraz ja, czyli wariacje na temat Program składany/kabaretowy/rewiowy forma twórczości: konsultacja ruchu scenicznego reżyseria: Komorowska Maja teatr: PWST, Warszawa
5 stycznia 1991 Szkoła obmowy Wojciech Bogusławski forma twórczości: choreografia reżyseria: Bratkowski Jan teatr: Teatr Polski, Warszawa
15 lutego 1993 Ptaszek Zielonopióry Carlo Gozzi forma twórczości: układ tańca teatr: PWST, Warszawa
13 marca 1993 Kupiec wenecki William Shakespeare forma twórczości: układ tańca reżyseria: Argent Edward teatr: PWST, Warszawa
19 czerwca 1993 Awantura w Chioggi Carlo Goldoni forma twórczości: choreografia reżyseria: Englert Maciej teatr: Teatr Współczesny, Warszawa
26 kwietnia 1994 Gbury Goldoni Carlo forma twórczości: układ tańca reżyseria: Szczykno Szczepan teatr: Teatr Polski, Warszawa
22 czerwca 1996 Uciechy staropolskie lepsze i pożyteczniejsze aniżeli z Bacchusem i Wenerą . forma twórczości: choreografia reżyseria: Baer Bogdan teatr: Teatr im. Juliusza Osterwy, Lublin
28 listopada 1999 Mieszczanin szlachcicem Moliere forma twórczości: choreografia reżyseria: Englert Maciej teatr: Teatr Współczesny, Warszawa
6
Telewizja
26 października 1964 Kandyd Voltaire forma twórczości: choreografia reżyseria: Krasowski Jerzy teatr: Teatr Telewizji
10 listopada 1968 Ballady i romanse Adam Mickiewicz forma twórczości: choreografia reżyseria: Berwińska Krystyna teatr: Teatr Telewizji
3 stycznia 1972 Wesele Stanisław Wyspiański forma twórczości: plastyka ruchu postać: plastyka ruchu reżyseria: Zamkow Lidia teatr: Teatr Telewizji
7 października 1974 Matka Courage i jej dzieci Bertolt Brecht forma twórczości: choreografia reżyseria: Zamkow Lidia teatr: Teatr Telewizji
15 września 1978 Parady Jan Potocki forma twórczości: choreografia reżyseria: Zaleski Krzysztof teatr: Teatr Telewizji
13 listopada 1995 Awantura w Chioggi Carlo Goldoni forma twórczości: choreografia reżyseria: Englert Maciej teatr: Teatr Telewizji
1
Film
Internetowa Baza Filmu Polskiego
5
Przebieg pracy
1945–1946 Studium Dramatyczne Iwo Galla, Kraków stanowisko: wykładowca
1945–1945 Studio Aktorskie przy Starym Teatrze, Kraków stanowisko: wykładowca
1948–1951 Teatr Rapsodyczny, Kraków
1948–1955 Państwowa Wyższa Szkoła Aktorska, Kraków stanowisko: wykładowca
1955–1963 PWST, Kraków stanowisko: wykładowca
1
Recenzje i artykuły
Warszawa. Zmarła prof. Wanda Szczuka-Pawłowska
data i miejsce urodzenia
28 stycznia 1926, Warszawa
data i miejsce śmierci
4 listopada 2007, Warszawa
zawód
choreograf
ENCYKLOPEDIA TEATRU POLSKIEGO
© 2016 Materiały zawarte na stronie są chronione prawem autorskim
@
Warszawa. Zmarła prof. Wanda Szczuka-Pawłowska
Dnia 4 listopada 2007 roku zmarła profesor Wanda Szczuka-Pawłowska, choreograf, historyk obyczajów, pedagog. Z Akademią Teatralną związana przez blisko cztery dziesięciolecia. Za osiągnięcia artystyczne i dydaktyczne nagradzana przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Żegnamy
wybitnego pedagoga i artystę, wspaniałego Człowieka
Rektor, Senat oraz pedagodzy Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza
Msza żałobna i uroczystości pogrzebowe rozpoczną się dnia 9 listopada 2007 roku o godzinie 12.00 w kościele św. Karola Boromeusza na Powązkach.
.
Offline