Niestety, nikt nie powie Ci czym jest FluxBB - musisz go poznać sam!
Nie jesteś zalogowany na forum.
.
MUZYKODRAMA- instrumenty muz.- dialogi-rytm-tempo-dynamika-melodia
30 765 wyświetleń Data premiery: 9 wrz 2020
Terminem "twórczość" zazwyczaj określano wysiłki i osiągnięcia ludzkie w dziedzinie artystycznej i naukowej. W potocznym rozumieniu "twórczość" - to działalność nosząca cechy oryginalności, odkrywcza, wnosząca coś nowego do istniejącego dorobku, a nawet będąca przejawem ściśle indywidualnych zdolności.
Wśród psychologów, zajmujących się tą problematyką, dominuje opinia, że do czynów twórczych zdolny jest każdy, normalny człowiek. Dosyć powszechnie uważa się także, że twórczość to aktywność przynosząca wytwory dotąd nieznane , a zarazem społecznie wartościowe.
W ocenie produktu istotne znaczenie przypisuje się czynnikowi czasu, który sprawia, że społeczne oszacowanie wytworu ulega zmianom, przechodząc czasem od początkowego uznania przez różne fazy dewaluacji lub odwrotnie. Ten uzupełniający warunek spełnia określenie M.I.Steina , zgodnie z którym: "Twórczość to proces przynoszący nowy wytwór, oceniany w określonym czasie przez grupę jako trafny lub użyteczny".
Władysław Pitak - autor muzykodramy
#
Bibliografia Władysława Pitaka dot. muzykodramy:
=========================================
Władysław Pitak - autor metody i technik twórczo-terapeutycznych pn. MUZYKODRAMA (trening dramatyczny) w kształceniu zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych i terapii dzieci nerwicowych i autystycznych
Materiały źródłowe
- W. Pitak: Twórcza i terapeutyczna funkcja ekspresji dramatycznej (teoretyczne wprowadzenie do treningu aktorskiego), WSP, Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1982.
- W. Pitak: Wpływ treningu dramatycznego na rozwój zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych, WSP , Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1983.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich), część 2, działanie i kontakt sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich),część 2, skupienie – pamięć - wyobraźnia, ruch sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Techniki muzyczno – dramatyczne w terapii dzieci z emocjonalnymi zaburzeniami mowy, Uniwersytet Gdański, Instytut Filologii Polskiej, Zakład Logopedii, Gdańsk 1987
- W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
- W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
- M. Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
- W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
- W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
- W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
.
https://www.youtube.com/watch?v=vj-rItJoAtE&t=54s
.
Wiadomość dodana po 02 min 39 s:
.
MUZYKODRAMA- muzyka-kolory-kształty-przedmioty
9487 wyświetleń Data premiery: 9 wrz 2020
Muzykodrama jest projekcją sprzyjającą odreagowaniu. Dziecko może się „wygadać ", "wypłakać", wyładować napięcia nerwowe i konflikty uczuciowe, a jednocześnie pobudzić wyobraźnię, zdobyć i utrwalić wiedzę o świecie i o zjawiskach społecznych. Podobnie jak w terapii dzieci, tak i z rodzicami można pracować przy pomocy technik muzyczno-dramatycznych.
Muzyka może katalizować i sprzyjać wyzwoleniu zablokowanej energii emocjonalnej. Przy jej pomocy można nauczyć usuwać napięcie psychofizyczne. W trakcie rozmaitych zadań muzycznych ( twórczych) można nauczyć się nowych zachowań społecznych i emocjonalnych. (...) Można także wpływać na powstawanie intensywnych przeżyć piękna.
Władysław Pitak -autor muzykodramy
#
Bibliografia Władysława Pitaka dot. muzykodramy:
=========================================
Władysław Pitak - autor metody i technik twórczo-terapeutycznych pn. MUZYKODRAMA (trening dramatyczny) w kształceniu zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych i terapii dzieci nerwicowych i autystycznych
Materiały źródłowe
- W. Pitak: Twórcza i terapeutyczna funkcja ekspresji dramatycznej (teoretyczne wprowadzenie do treningu aktorskiego), WSP, Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1982.
- W. Pitak: Wpływ treningu dramatycznego na rozwój zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych, WSP , Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1983.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich), część 2, działanie i kontakt sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich),część 2, skupienie – pamięć - wyobraźnia, ruch sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Techniki muzyczno – dramatyczne w terapii dzieci z emocjonalnymi zaburzeniami mowy, Uniwersytet Gdański, Instytut Filologii Polskiej, Zakład Logopedii, Gdańsk 1987
- W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
- W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
- M. Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
- W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
- W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
- W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
.
https://www.youtube.com/watch?v=L_UJNubLtiY&t=103s
.
Wiadomość dodana po 06 min 11 s:
.
MUZYKODRAMA - zabawy z wodą-żaglówki-statki
31 209 wyświetleń Data premiery: 8 wrz 2020
MUZYKODRAMA - zabawy z wodą-żaglówki-statki.
MUZYKODRAMA jest zabawą tematyczną, w której dziecko bawiąc się w maszynistę, lekarza , sklep lub szkołę, gra role określonych osób, reaguje zgodnie z przyjętymi wzorami. Także z dorosłymi można pracować przy pomocy muzykodramy.
W tej zabawie dziecko jest jednocześnie aktorem i reżyserem. Przedmioty, rekwizyty są przeważnie umowne, zastępcze ( liść jest talerzem, kasztany- ziemniakami, krzesło może być samolotem, patyk-koniem) . Często ruchy i czynności, aczkolwiek umowne, odzwierciedlają wiernie rzeczywistość emocjonalną dziecka.
Władysław Pitak, autor MUZYKODRAMY-1970
#
Bibliografia Władysława Pitaka dot. muzykodramy:
=========================================
Władysław Pitak - autor metody i technik twórczo-terapeutycznych pn. MUZYKODRAMA (trening dramatyczny) w kształceniu zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych i terapii dzieci nerwicowych i autystycznych
Materiały źródłowe
- W. Pitak: Twórcza i terapeutyczna funkcja ekspresji dramatycznej (teoretyczne wprowadzenie do treningu aktorskiego), WSP, Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1982.
- W. Pitak: Wpływ treningu dramatycznego na rozwój zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych, WSP , Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1983.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich), część 2, działanie i kontakt sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich),część 2, skupienie – pamięć - wyobraźnia, ruch sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Techniki muzyczno – dramatyczne w terapii dzieci z emocjonalnymi zaburzeniami mowy, Uniwersytet Gdański, Instytut Filologii Polskiej, Zakład Logopedii, Gdańsk 1987
- W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
- W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
- M. Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
- W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
- W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
- W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
.
https://www.youtube.com/watch?v=S6gFrczKzDM&t=27s
.
Wiadomość dodana po 09 min 01 s:
.
MUZYKODRAMA-zabawy ze szczotką -sprzątanie domu
14 233 wyświetlenia Data premiery: 8 wrz 2020
MUZYKODRAMA jest zabawą tematyczną, w której dziecko bawiąc się w maszynistę, lekarza , sklep lub szkołę, gra role określonych osób, reaguje zgodnie z przyjętymi wzorami. Także z dorosłymi można pracować przy pomocy muzykodramy.
W tej zabawie dziecko jest jednocześnie aktorem i reżyserem. Przedmioty, rekwizyty są przeważnie umowne, zastępcze ( liść jest talerzem, kasztany- ziemniakami, krzesło może być samolotem, patyk-koniem) . Często ruchy i czynności, aczkolwiek umowne, odzwierciedlają wiernie rzeczywistość emocjonalną dziecka.
Władysław Pitak, autor MUZYKODRAMY-1970
#
Bibliografia Władysława Pitaka dot. muzykodramy:
================================
Władysław Pitak - autor metody i technik twórczo-terapeutycznych pn. MUZYKODRAMA (trening dramatyczny) w kształceniu zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych i terapii dzieci nerwicowych i autystycznych
Materiały źródłowe
- W. Pitak: Twórcza i terapeutyczna funkcja ekspresji dramatycznej (teoretyczne wprowadzenie do treningu aktorskiego), WSP, Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1982.
- W. Pitak: Wpływ treningu dramatycznego na rozwój zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych, WSP , Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1983.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich), część 2, działanie i kontakt sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich),część 2, skupienie – pamięć - wyobraźnia, ruch sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Techniki muzyczno – dramatyczne w terapii dzieci z emocjonalnymi zaburzeniami mowy, Uniwersytet Gdański, Instytut Filologii Polskiej, Zakład Logopedii, Gdańsk 1987
- W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
- W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
- M. Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
- W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
- W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
- W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
.
https://www.youtube.com/watch?v=2briCv-z8gg&t=151s
.
Wiadomość dodana po 14 min 33 s:
.
MUZYKODRAMA - w zoo odwiedzamy dzikie zwierzęta
14 913 wyświetleń Data premiery: 8 wrz 2020
#
Bibliografia Władysława Pitaka dot. muzykodramy:
===============================
Władysław Pitak - autor metody i technik twórczo-terapeutycznych pn. MUZYKODRAMA (trening dramatyczny) w kształceniu zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych i terapii dzieci nerwicowych i autystycznych
Materiały źródłowe
- W. Pitak: Twórcza i terapeutyczna funkcja ekspresji dramatycznej (teoretyczne wprowadzenie do treningu aktorskiego), WSP, Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1982.
- W. Pitak: Wpływ treningu dramatycznego na rozwój zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych, WSP , Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1983.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich), część 2, działanie i kontakt sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich),część 2, skupienie – pamięć - wyobraźnia, ruch sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Techniki muzyczno – dramatyczne w terapii dzieci z emocjonalnymi zaburzeniami mowy, Uniwersytet Gdański, Instytut Filologii Polskiej, Zakład Logopedii, Gdańsk 1987
- W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
- W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
- M. Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
- W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
- W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
- W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
.
https://www.youtube.com/watch?v=9C3VBMiXPiU
.
Wiadomość dodana po 17 min 24 s:
.
MUZYKODRAMA-nazywanie zwierząt domowych
51 904 wyświetlenia Data premiery: 8 wrz 2020
MUZYKODRAMA jest zabawą tematyczną, w której dziecko bawiąc się w maszynistę, lekarza , sklep lub szkołę, gra role określonych osób, reaguje zgodnie z przyjętymi wzorami. Także z dorosłymi można pracować przy pomocy muzykodramy.
W tej zabawie dziecko jest jednocześnie aktorem i reżyserem. Przedmioty, rekwizyty są przeważnie umowne, zastępcze ( liść jest talerzem, kasztany- ziemniakami, krzesło może być samolotem, patyk-koniem) . Często ruchy i czynności, aczkolwiek umowne, odzwierciedlają wiernie rzeczywistość emocjonalną dziecka.
Władysław Pitak, autor MUZYKODRAMY-1970
#
Bibliografia Władysława Pitaka dot. muzykodramy:
==============================
Władysław Pitak - autor metody i technik twórczo-terapeutycznych pn. MUZYKODRAMA (trening dramatyczny) w kształceniu zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych i terapii dzieci nerwicowych i autystycznych
Materiały źródłowe
- W. Pitak: Twórcza i terapeutyczna funkcja ekspresji dramatycznej (teoretyczne wprowadzenie do treningu aktorskiego), WSP, Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1982.
- W. Pitak: Wpływ treningu dramatycznego na rozwój zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych, WSP , Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1983.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich), część 2, działanie i kontakt sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich),część 2, skupienie – pamięć - wyobraźnia, ruch sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Techniki muzyczno – dramatyczne w terapii dzieci z emocjonalnymi zaburzeniami mowy, Uniwersytet Gdański, Instytut Filologii Polskiej, Zakład Logopedii, Gdańsk 1987
- W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
- W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
- M. Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
- W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
- W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
- W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
.
https://www.youtube.com/watch?v=IafUnOZ9Xmw&t=212s
.
Wiadomość dodana po 48 min 23 s:
MUZYKODRAMA-Kolory-dopasowanie-nazywanie
142 873 wyświetlenia 8 wrz 2020
#
Bibliografia Władysława Pitaka dot. muzykodramy:
==============================
Władysław Pitak - autor metody i technik twórczo-terapeutycznych pn. MUZYKODRAMA (trening dramatyczny) w kształceniu zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych i terapii dzieci nerwicowych i autystycznych
Materiały źródłowe
- W. Pitak: Twórcza i terapeutyczna funkcja ekspresji dramatycznej (teoretyczne wprowadzenie do treningu aktorskiego), WSP, Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1982.
- W. Pitak: Wpływ treningu dramatycznego na rozwój zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych, WSP , Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1983.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich), część 2, działanie i kontakt sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich),część 2, skupienie – pamięć - wyobraźnia, ruch sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Techniki muzyczno – dramatyczne w terapii dzieci z emocjonalnymi zaburzeniami mowy, Uniwersytet Gdański, Instytut Filologii Polskiej, Zakład Logopedii, Gdańsk 1987
- W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
- W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
- M. Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
- W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
- W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
- W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
.
Zaproponowane przez: BabyTVChannel
Funny Kids Video of Animals, Cars and Music | 1 Hour Compilation | @BabyTV
.
https://www.youtube.com/watch?v=Fsvs7rz1uCY&t=11s
.
https://www.youtube.com/watch?v=Fsvs7rz1uCY&t=11s
Wiadomość dodana po 51 min 54 s:
.
MUZYKODRAMA-Kolory-kształty-tworzenie obrazków
167 535 wyświetleń Data premiery: 8 wrz 2020
MUZYKODRAMA-Kolory-kształty-tworzenie obrazków
#
Bibliografia Władysława Pitaka dot. muzykodramy:
================================
Władysław Pitak - autor metody i technik twórczo-terapeutycznych pn. MUZYKODRAMA (trening dramatyczny) w kształceniu zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych i terapii dzieci nerwicowych i autystycznych
Materiały źródłowe
- W. Pitak: Twórcza i terapeutyczna funkcja ekspresji dramatycznej (teoretyczne wprowadzenie do treningu aktorskiego), WSP, Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1982.
- W. Pitak: Wpływ treningu dramatycznego na rozwój zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych, WSP , Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1983.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich), część 2, działanie i kontakt sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich),część 2, skupienie – pamięć - wyobraźnia, ruch sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Techniki muzyczno – dramatyczne w terapii dzieci z emocjonalnymi zaburzeniami mowy, Uniwersytet Gdański, Instytut Filologii Polskiej, Zakład Logopedii, Gdańsk 1987
- W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
- W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
- M. Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
- W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
- W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
- W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
.
Zaproponowane przez: BabyTVChannel
Funny Kids Video of Animals, Cars and Music | 1 Hour Compilation | @BabyTV
https://www.youtube.com/watch?v=nJqG8AZaWHk&t=24s
.
Wiadomość dodana po 55 min 50 s:
MUZYKODRAMA-Hands 2 zabawy z przedmiotami
12 702 wyświetlenia Data premiery: 8 wrz 2020
#
Bibliografia Władysława Pitaka dot. muzykodramy:
=========================================
Władysław Pitak - autor metody i technik twórczo-terapeutycznych pn. MUZYKODRAMA (trening dramatyczny) w kształceniu zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych i terapii dzieci nerwicowych i autystycznych
Materiały źródłowe
- W. Pitak: Twórcza i terapeutyczna funkcja ekspresji dramatycznej (teoretyczne wprowadzenie do treningu aktorskiego), WSP, Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1982.
- W. Pitak: Wpływ treningu dramatycznego na rozwój zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych, WSP , Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1983.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich), część 2, działanie i kontakt sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich),część 2, skupienie – pamięć - wyobraźnia, ruch sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Techniki muzyczno – dramatyczne w terapii dzieci z emocjonalnymi zaburzeniami mowy, Uniwersytet Gdański, Instytut Filologii Polskiej, Zakład Logopedii, Gdańsk 1987
- W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
- W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
- M. Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
- W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
- W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
- W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
.
Zaproponowane przez: BabyTVChannel
Funny Kids Video of Animals, Cars and Music | 1 Hour Compilation | @BabyTV
https://www.youtube.com/watch?v=Qfs7Kj0AVvc&t=15s
.
Wiadomość dodana po 59 min 45 s:
.
MUZYKODRAMA -123_1- liczby i cyfry
50 221 wyświetleń Data premiery: 6 wrz 2020
#
Bibliografia Władysława Pitaka dot. muzykodramy:
=========================================
Władysław Pitak - autor metody i technik twórczo-terapeutycznych pn. MUZYKODRAMA (trening dramatyczny) w kształceniu zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych i terapii dzieci nerwicowych i autystycznych
Materiały źródłowe
- W. Pitak: Twórcza i terapeutyczna funkcja ekspresji dramatycznej (teoretyczne wprowadzenie do treningu aktorskiego), WSP, Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1982.
- W. Pitak: Wpływ treningu dramatycznego na rozwój zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych, WSP , Wydział Pedagogiczny, Słupsk 1983.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich), część 2, działanie i kontakt sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Trening aktorski (wybór ćwiczeń dla teatrów amatorskich),część 2, skupienie – pamięć - wyobraźnia, ruch sceniczny, Wojewódzki Dom Kultury, Jelenia Góra 1983-1984.
- W. Pitak: Techniki muzyczno – dramatyczne w terapii dzieci z emocjonalnymi zaburzeniami mowy, Uniwersytet Gdański, Instytut Filologii Polskiej, Zakład Logopedii, Gdańsk 1987
- W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
- W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
- W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
- M. Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
- W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
- W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
- W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
- W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
.
Zaproponowane przez: BabyTVChannel
Funny Kids Video of Animals, Cars and Music | 1 Hour Compilation | @BabyTV
https://www.youtube.com/watch?v=NuLzYYzVZuI&t=3s
.
Offline